Saturday, September 22, 2012

bimbang

bismillahirrahmaanirrahiiim assalamu'alaikum. program orentasi dah nak habis.exam kafaah dah lepas.tetapi kebimbangan saya tetap meluap2. sebelum tu,target saya disini(mafraq) ialah menyeru semua pelajar Malaysia di mafraq supaya belajar ilmu agama sampai tahqiq ilmu berbetulan dgn Ahli Sunnah Wal Jamaah. dah dekat 20 hari saya di jordan,macam2 saya bimbangkan, 1.ugama saya(iman). 2.ketiadaan saya berjumpa guru yg mursyid(ugama) dalam bidang masing2. 3.bahasa arab saya yg teruk. 4.arus wahabi yg agak teruk dalam kalangan pelajar.syiah tidak kelihatan lagi. Dalam universti,pemakaian pelajar2 wanita kuliah syariah dalam kalagn arabi sgt tidak memuaskan hati.sangat mengganggu jiwa raga.sangat2 menghijab ilmu.sangat2 mengikis barokah majlis ilmu.sgt2 benci dgn suasana ni.rasa nak menangis pun ada bila termenung. Ya Allah,tiada daya utk saya meninggalkan maksiat, dan tiada kekuatan utk membuat ta'at melainkan dgn MU,ya ALLAH. sedih sungguh. bekalan2 nasihat tuan2 guru di tanah jawi amat memberi manfaat.Ya Allah temukanlah aku Tuan2 guru di jordan ini yg mengajar ilmu yg sebenar dengan kehendakMU ya Rabbi...

No comments:

Post a Comment