Thursday, January 24, 2013

penipu besar

bismillah
 saya rasa saya la insan paling menipu skali dlm bab mencintai nabi sollallahu 'alaihi wasallam. jauhnya saya dr sunnah rasul,
 jauhnya dr akhlak mahmudah,
 jauhnya dr golongn yg mencintai ilmu
 jauhnya dr golongn yg beramal dgn ilmu

 tak payah pergi jauh2,saya menilik amalan2 harian saya,sudah saya tahu stkat mana penipuan saya yg sgt menjelekkan.

 Saya juga melihat kecemerlangn kita di dalam planning kehidupan sharian,mingguan,tahunan,semua bergantung pada apa amaln yg kita buat untuk mendekatkan diri pada Allah Azzawa Jalla.
 bukan dgn maksud kita perlu bergantung pada amalan kita,tapi usaha kita dlm membersihkan jiwa dr segala kekejian itu akan menjadi energy booster utk kita berjaya dlm kehidupan. tak percaya cuba tengok perhati sendiri.

 saya yakin mmg tak ramai org akan baca blog,sbb tu segala luahan pemikiran saya lebih tertumpu disini.

 aku kan,dlm lubuk hati aku ni,tiap2 hari rasa sedih sbb aku tau aku sgt jauh dr Allah ta'ala dan tiada apa2 usaha yg aku buat untuk membaikinya.tiap2 hari,tiap masa,tuiap waktu, sedih sedih dan sedih. hanya sekadar tu shj.sedihnyaaaaaaaaaa
saya rindu guru saya la malaysia laaa.....

No comments:

Post a Comment