Tuesday, April 19, 2011

tekad.

InshaAllah,habis sahaja pengajianku di kuala kubu bharu ni,memang aku tekad untuk ke Yaman takpun Syiria.


biarlah org kata kerajaan Malaysia tak iktiraf pun keluaran dari sana.yang bagi rezki Allah,bukan kerajaan Malaysia.(bukan bermakna aku meninggalkan dunia)

aku perlukan guru2 alim ulama2 arif billah yg mursyid dan murabbi utk bimbing jiwa aku yg penuh zulmat ni.ulama2 syariat sahaja belum mencukupi walaupun mereka amatlah penting.

Ya Allah,hanya kau yg mengetahui hati yg kotor ini.


~perjalanan maseh jauh. . .



(hati aku sering menerawang ke sana)

6 comments:

  1. syria atau yaman.

    memang destinasi pilihan lah.

    kata orang, kalau nak blaja bahasa Arab, pegilah ke Syria.

    kalau nak mengaji kitab singgahlah ke Yaman.

    tapi, sedikit kecewa, tahun ini, keadaan tak mengizinkan. Masalah keselamatan. Harapnya tahun depan ada lagi peluang.

    ReplyDelete
  2. Yaman ramai wali Allah,auliya Allah,tu yg nak pergi sgt tu.ilmu syariat pun banyak,ilmu hakikat pun terbaik kat sana.

    ReplyDelete
  3. http://al-fanshuri.blogspot.com/2010/12/madrasah-darul-musthafa-cawangan.html

    ReplyDelete
  4. afiqah>terima kasih atas link tersebut.masa perasmian cawangan darul mustafa tu ana pergi,habib umar rasmi.memg gerun ngn ulama2 yaman ni.

    ReplyDelete