Sunday, April 03, 2011

ya,aku tahu ianya susah


(barangkali gambar ini boleh aku jelaskan perasaan yg ingin aku kecapi kepada kelian)


Ada orang setelah mendapat sedikit anugerah lalu tersendat dengan anugerah itu sampai terhijab berpuluh tahun. Ada yang terhijab terus. Ada yang terhijab, kemudian terbuka kemudian terhijab lagi. Itu adalah lumrah. Ianya bergantung sejauh mana kita memerlukan Dia. Ada orang waktu susah sangat hampir dengan Tuhan, siang malam berdoa, bila Tuhan lepaskan kesusahan hati jadi jauh.




bilakah aku nak betul gila tenggelam dlm cinta kpd Allah dan Rasulullah solallahu'alaihiwasallam.Ini bukan cinta kat mulut.bukan cinta yg org ramai sibuk perkatakan.dalam cinta ini,kau akan mabuk.mabuk dlm cinta Sang Pencipta.kau tak pernah rasa kau jangan kata aku gila.biar aku gila mengejar ilmu rahsia hakikat makrifat Allah dan rasulnya.siapa tak rasa dia takkan tahu.walaupun ini suatu hakikat yg sukar dicapai.tapi,aku dambakan nya setiap saat.oh.

4 comments:

  1. amin ya rab.

    lu memang laki r brader. lu nak samting je, lu buat. gua lak, keje makan nasik je hari-hari...isk2

    ReplyDelete
  2. kheri>inshaAllah malaysia ko jordan??=)


    zaimul>sarcastic jugak bunyinya,humble molek doktor zakzik sorg ni.

    ReplyDelete
  3. kheri amik blako duo2.

    ambo lagho sengoti...men kuat.

    ReplyDelete