Wednesday, October 07, 2009

Terfikir kembali...

bismillahirrahmaanirrahiim..

pada suatu hari,aku menadah muka di jendela bayangan.aku pikir camne pjalanan hidup ni nnti.tatkala aku berasa lega karena aku maseh dikurniakan ilham untuk buat ape yg aku nk lpas ni.dan satu mende lg aku terfikir..moga2 aku djauhkan..ni aku petik dlm pnulisan aku yg sblum ni berdasarkan kitab ihya 'ulumuddin.


",mengenai melagukan alQuran(bertarannum)tiadalah halangannya,asalkan tak merosakkan maksudnya.tetapi orang yang tertipu dalam hal ini ialah seorang yang memiliki suara yang lazat dan empuk n merdu lalu membaca AlQuran,kemudian dia merasa 'lazat' dgn bacaan sendiri.Dalam hal ni,dia tertipu sebab merasakan 'kelazatan' itu lalu merasakan bahawa disitu lah letaknya 'kelazatan' bermunajat kpd ALLAH.padahal 'kelazatan itu tadi semata-mata 'kelazatan' dalam suaranya,buka kerana emedengarkan kalamNYA,ALLAH TA'ALA.
oleh itu,geng tarannum perlulah berhati-hati dal hal ini."

jikalau sblum ni aku pernah mnangis sms membaca ayt2 suci Al-Quran..Adakah aku mnangis kerana takut akan ALLAH..atau pon krn lunaknya lagunya??..knapa aku mnulis artikel ni?..krana aku nk mgingatkan kmbali diri aku..takut2 aku terlali dgn bacaan ku sndiri..seriyes la plak aku arini..

weh,kite gosok gigi kan..ade tyme nye gosok gigi tu jd sunat..nk tau bile?.

1.sblum solat
2.lpas bgn tido
3.time mulut ko bau longkang!(berbau)
4.sblum nk bace Quran

satu ag,aku nk bui satu crite..pada zaman dahulu,ade parent ni kan..anak die masuk asrama penuh..macam2 parent die kasi kt die supaya die berjaya dlm pelajaran.sikit ponx kurang..buku,duit,asrama,tusyen,laptop,cikgu bgus2,maaacam2 lagi..sume ni diberi atas dasar kasih sayang dan sebagai ALAT UNTUK BERJAYA.tapikua2 result tengok2 budak ni failed..papalaga..korg rasa parent die marah x??..kalo budak tu ckp x bes tido asrama..bapak die pon msti ckp..org lain dok asrama..bole je bjaya?..makan x sedap..org lain makan x sedap pon boleh bjaya??..

samalah juga dengan kite,ALLAH bg kite pelbagai ALAT UNTUK BERJAYA.alat untuk capai kejayaan di akhirat.nyawa ,makan minum,udara,makan, pakai,islam,tenaga..kasih sayang,n banyak ag..sume kite dpt scholarship ALLAH bg..tp,kalo kite x bjaya lagi di akhirat nnti??...ape alasan kite nk bg kt ALLAH??>..hiudp susa??..yg kisah Nabi Ayyub tu cane??..adeke kita susah sampai tahap tu??..ALLAH dan limpah kurniakan kt kite ALAT untuk MENCAPAI KEJAYAAN DI AKHIRAT>>..

moga bebelan ni ikhlas dtg dr hati aku..dan sama2 kite dpt manfaat....

wallahua'lam...

No comments:

Post a Comment